Kulturskolene i Søgne, Songdalen og Kristiansand har de siste fem månedene jobbet med å lage en ny felles webportal for kulturskolene.
Pressemelding fra kulturskolene i Søgne, Songdalen og Kristiansand
Målet er å få en webportal som er funksjonell, felles og inkluderende for de tre kulturskolene i Nye Kristiansand.
Webportalen presenterer samtlige tilbud som tilbys av de tre kulturskolene. Fra og med høsten likebehandles også alle søkere i alle tre kommuner. Dette innebærer at innbyggere fra Søgne, Songdalen og Kristiansand nå kan søke på alle tilbud som tilbys, uansett hvor de bor.
Lansering for ny webportal skjedde denne uken.
Søknadsfrist for neste skoleår er 1. mai 2019
Her finner du den nye webportalen: www.knuden.no
Brukervennlig
Det var enighet blant alle partene om å ta utgangspunkt i Knuden – Kristiansand kulturskole sin webportal da det ikke er lenge siden (våren 2017) Kristiansand utviklet en ny webportal og grafisk profil i samarbeid med Tress Design.
I tillegg til å samle og presentere alle tilbud til Kulturskolen i Nye Kristiansand, har prosjektet blant annet hatt fokus på:
- Tydeligere presentasjon av de ansatte (alle ansatte har blitt fotografert og har levert inn ansattbeskrivelser)
- Universell utforming og brukervennlighet
- Språkoversettelser av introtekst til kulturskolen til 22 språk
Vi ønsker at alle innbyggere skal føle seg velkommen hos kulturskolen og vi håper at med grepene vi har gjort at vi kan nå ut til enda flere med den nye webportalen.
En arbeidsgruppe har hatt hovedansvaret for fremdriften. Den har bestått av:
Helene Hostad Tønnessen – prosjektleder (kulturdirektørens stab)
Karoline Rise Nøstdal (Markeds- og kommunikasjonsansvarlig, kulturskolen i Kristiansand)
Tarjei Fjørtoft (konsulent, kulturskolen i Kristiansand)
Roar Borøy (rektor, kulturskolen i Søgne)
Mark Candasamy (rektor, kulturskolen i Songdalen)
I tillegg har Adrian Aspevik som har internship ved kulturskolen i Kristiansand bidratt.
Prosjektet er gjort i samarbeid med Tress design, 07 media, Tolketjenesten og Haven Foto.