Repstad Anlegg er i dag blitt tildelt kontrakten på å bygge en parsell på ny E18 Gartnerløkka-Kolsdalen. Kontrakten har en ramme på en halv milliard kroner.
Av Ivar Eidsaa
Det store entreprenørselskapet Endúr ASA som eier Repstad Anlegg melder på sin nettside at kontrakten er blitt inngått med EIFFAGE Gènie Civil («Eiffage»), og har en ramme på til sammen cirka 500 millioner kroner.
Eiffage har tidligere vært tildelt hovedkontrakten for Statens Vegvesen for å bygge en ny del av motorveien E18-E39 i Kristiansand (Gartnerløkka – Kolsdalen). Repstad vil være underleverandør for Eiffage.
Omfanget av arbeidet som skal utføres inkluderer grunnarbeider for veier og broer, omlegging og etablering av vann- og avløpsanlegg, og omlegging og bygging av nye jernbanelinjer. Repstads arbeider forventes å starte umiddelbart, med en estimert byggetid på fem år.
Repstad har gjennomført flere lignende prosjekter, der både omfang arbeidsomfang og kontraktsform er godt kjent, og har tidligere gjennomført en kontrakt direkte for Statens vegvesen for prosjektets forarbeider.
– Dette prosjektet gir en solid plattform for langsiktig kontinuitet og økt aktivitet i et geografisk område der Repstad allerede har en sterk tilstedeværelse, sier Bernt Olav Holen, daglig leder i Repstad.
-Denne kontrakten understreker Endurs konkurransekraft og fremhever det lovende potensialet i våre markedssegmenter, noe som ytterligere bidrar til en allerede voksende ordrereserve, legger Jeppe Raaholt, administrerende direktør i Endur, til.
Det var i november i fjor at Endúr kjøpte Repstad Anlegg AS som er en norsk infrastrukturentreprenør med ca. 200 ansatte
Repstad består av Repstad Anlegg AS og dets heleide datterselskaper; Breakwaters AS, Agder Marine AS, Sandås Anlegg AS og Leif Hodnemyr Transport AS.