Vil gjøre Kunstsilo til en destinasjonsopplevelse

– Vi har sikret oss en erfaren og svært kompetent leder som vil bidra sterkt inn i arbeidet med å gjøre Kunstsilo til en destinasjonsopplevelse. Den nye lederen har ansvaret for Kunstsilos museumsbutikk og skal utvikle produkter som står i stil med museets merkevare, sier kommersiell sjef for Kunstsilo, Eldbjørg Dahl i en pressemelding.

Av Ivar Eidsaa 

– Mettes erfaring og ikke minst suksess med etablering av den nye butikken i Munchmuseet i Bjørvika, Oslo, er helt unik og vi er veldig glade for å ha henne med på laget, legger Dahl til.

Mette Christin Dangstorp har mange års erfaring med varehandel, produktutvikling, personal- og administrasjonsledelse, og har siden 2015 jobbet på Munchmuseet og vært med i oppbyggingen av MUNCH i Bjørvika.  Hun har også jobbet med visual merchandising i kleskjeden Lindex både regionalt og nasjonalt. Hennes ekspertise strekker seg fra å kvalitetssikre nye butikkprodukter til å sikre en god kundereise for besøkende gjester.

– Kunstsilo er eventyrlig
– Min motivasjon for å jobbe i Kunstsilo er først og fremst å få ta del i alt det museet blir og kommer til å inneholde. Samlingene og bygget er enestående. Jeg drives av å skape resultater og utvikle produkter sammen med andre. At jeg nå får gyvet løs fra oppstarten i et så spennende og innholdsrikt prosjekt som Kunstsilo er eventyrlig, sier Mette Christin Dangstorp.

Leder for produktutvikling og varehandel er en ny arbeidsstilling som vil ha ansvaret for å videreutvikle butikk, salgskonsepter og produktvarer, samt være ansvarlig for museumsbutikkens økonomiske resultat og drift.

Kunstsilo Mette Christin Dangstorp eldbjorg Dahl

Kunstsilo har engasjert Mette Christin Dangstorp som leder for produktutvikling og varehandel. Dangstorp kommer fra stillingen som leder av MUNCHs museumsbutikk og vertskap (Front of House)

Flere saker