Blå Kors Kristiansand blir til stede under årets Norway Cup som går av stabelen 29. juli-5. august.
Av Ivar Eidsaa
– Vi var så heldige at vi fikk tilbud om å bli med på årets Norway Cup hvor vi får en egen stand for å selge vårt eget klesmerke «Øy». Det opplyser markedssjef Henning Reme i Blå Kors Kristiansand.
Det er ikke første gangen at Blå Kors er med under en av verdens største fotballturneringer.
Tidligere år har Blå Kors hatt egen stand for å promotere chat-tjenestene SnakkOmMobbing.no og SnakkOmPsyken.no, for ungdom.
Popup-butikk
Blå Kors skal ha en egen popup-butikk i det store salgs- og messeteltet som skal stå på Ekeberg-sletta gjennom hele turneringen, og hvor tre medarbeidere skal betjene standen der Blå Kors sitt eget klesmerke «Øy» skal selges.
Kolleksjonen består blant annet av caps, t-shirts, longsleeves, hoodies (hettegensere), jakke og handlenett, Til vanlig selges klærne i nettbutikken oybk.no, og alle inntekter går til Blå Kors sitt arbeid blant barn og unge i Kristiansand og regionen for øvrig.
Artikkelen fortsetter under bildet.
Element Productions
Konseptet er utviklet i et samarbeid mellom Blå Kors Kristiansand og Øystein Olsrud i Elements Production AS, og klærne har helt siden lanseringen i 2021 blitt solgt gjennom nettbutikken.
– Det har vært litt utfordrende for oss at klærne frem til nå kun er blitt solgt på nett. Ved å ha en egen stand hvor hele kolleksjonen blir presentert, blir det lettere å få et godt inntrykk av hva klesmerket «Øy» representerer. Klærne har høy kvalitet, men selges til en langt lavere pris enn hva tilsvarende tekstiler koster i ordinære butikker. Så krysser vi fingrene og håper salget kan gå bra, sier Henning Reme.