– Vi har sikret oss en erfaren og svært kompetent leder som vil bidra sterkt inn i arbeidet med å gjøre Kunstsilo til en destinasjonsopplevelse. Den nye lederen har ansvaret for Kunstsilos museumsbutikk og skal utvikle produkter som står i stil med museets merkevare, sier kommersiell sjef for Kunstsilo, Eldbjørg Dahl i en pressemelding.
Av Ivar Eidsaa
– Mettes erfaring og ikke minst suksess med etablering av den nye butikken i Munchmuseet i Bjørvika, Oslo, er helt unik og vi er veldig glade for å ha henne med på laget, legger Dahl til.
Mette Christin Dangstorp har mange års erfaring med varehandel, produktutvikling, personal- og administrasjonsledelse, og har siden 2015 jobbet på Munchmuseet og vært med i oppbyggingen av MUNCH i Bjørvika. Hun har også jobbet med visual merchandising i kleskjeden Lindex både regionalt og nasjonalt. Hennes ekspertise strekker seg fra å kvalitetssikre nye butikkprodukter til å sikre en god kundereise for besøkende gjester.
– Kunstsilo er eventyrlig
– Min motivasjon for å jobbe i Kunstsilo er først og fremst å få ta del i alt det museet blir og kommer til å inneholde. Samlingene og bygget er enestående. Jeg drives av å skape resultater og utvikle produkter sammen med andre. At jeg nå får gyvet løs fra oppstarten i et så spennende og innholdsrikt prosjekt som Kunstsilo er eventyrlig, sier Mette Christin Dangstorp.
Leder for produktutvikling og varehandel er en ny arbeidsstilling som vil ha ansvaret for å videreutvikle butikk, salgskonsepter og produktvarer, samt være ansvarlig for museumsbutikkens økonomiske resultat og drift.