Ifølge Princess-kjeden selv har Ann-Cathrin Olsen som nylig kunne åpne den nye Princess-butikken i Tangvall Arena, kjedens peneste butikk.
Av Ivar Eidsaa
– Det er moro å få en slik tilbakemelding, smiler Ann-Cathrin Olsen, få uker etter at hun kunne åpne ny Princess-butikk i Tangvall Arena.
Alle Princess-butikkene er utformet etter samme mal, slik at butikken skal være gjenkjennbar for kundene med tanke på hvor de ulike varegruppene er plassert.
Ved åpningen var selvsagt representanter fra hovedkontoret til stede for å markere åpningen, og tilbakemeldingen var klar: En pen og smakfull butikk, og faktisk den peneste i kjeden.
Artikkelen fortsetter under bildet.
Mye lys
– Glassfasade på tre av veggene gjør at det kommer mye lys inn i butikken, noe som jo i seg selv er med på å løfte interiøret og utstillingene, forklarer hun.
Det har vært noen travle uker for Ann-Cathrin Olsen og de seks ansatte hun har med seg. På åpningsdagen var det så stor pågang at det var lang kø av kunder. Utviklingen har siden vært god.
– Vi selger godt. Tallene er gode, bekrefter hun.
Har jobbet for dette lenge
Hun har ivret lenge for å få en Princess-butikk til Søgne. Hun har i ni år drevet Princess-butikken i Amfi Vågsbygd, og mange av kundene har stadig vekk sagt det er behov for en tilsvarende butikk i Søgne, og har følgelig spurt når hun skal åpne også bygda vest i Kristiansand.
Artikkelen fortsetter under bildet.
– Så jeg har markedsført Søgne som en aktuell destinasjon for hovedkontoret, og det var en skikkelig innertier og kjempeartig da beskjeden kom om at mitt og kundenes ønsker ville bli en realitet. Jeg ble kjempeglad, sier hun.
Kompetanse og produktkunnskap
Princess-butikkene fører egne merker og de ansatte må ha god kompetanse og produktkunnskap om det som er å finne i butikken.
Artikkelen fortsetter under bildet.
– Vi er en kjede som er kjent for god kvalitet og gode varer og at vi har god kunnskap om det vi selger. Det er alfa og omega. Det er av aller største betydning at kundene får god service. De er på jakt etter produkter som skal fylle viktige behov, og trenger innspill for å sikre at varen kunden kjøper matcher både behov og ønsker, utdyper hun.
Princess selger i hovedsak egenproduserte produktserier. Dyner og puter kommer fra en ekstern leverandør.
– Vi er også store på solskjerming og selger godt innen dette segmentet, med Gourmet-produkter fra Løiten, samt solskjerming fra Vista, fremholder Ann-Cathrin Olsen.
Som gleder seg over sommersesongen.
– Det er mange tusen som hver sommer legger ferien til Søgne, og mange av disse finner veien til oss, sier Ann-Cathrin Olsen.