– Vi fikk en pangstart. Da skolen var ferdig og elevene kom, var det rett og slett svært folksomt – et gøy kaos, rett og slett. Det sier Tina Natvig Scerri som driver Candy Dreams i Tangvall Arena.
Av Ivar Eidsaa
– Det ble en skikkelig hektisk åpningsdag. Men det er slik vi liker det, smiler Tina Natvig Scerri.
Da hadde ryktet allerede gått blant de unge om at Candy Dreams selger Prime, en svært populær vannflaske som «alle» vil ha. Til åpningen hadde Candy Dreams fått inn et stort parti med slike flasker, og de gikk virkelig unna.
En hektisk åpningsdag, men det har også vært en hektisk periode som ligger bak både for henne og de fire andre som sammen driver Candy Dreams i Tangvall Arena.
Artikkelen fortsetter under bildet.
God utvikling og ny nettbutikk
– Vi overtok driften av Candy Dreams på Amfi i Vågsbygd for ikke så lenge siden. Utviklingen har vært god, og vi valgte å åpne nettbutikk på denne siden av nyttår og nå butikkutsalget her på Tangvall Arena, forklarer hun.
Det å drive butikk, er noe som Tina Natvig Scerri har fått inn med morsmelken. Faren, Erling, drev i mange år René`s Barnevogner, og senere Babybanden sammen med Tinas bror, René.
Ganske tidlig ble hun og brødrene med sin far i barnevognbutikken. Det som begynte med enkle arbeidsoppgaver på lager og med rydding, endte etter hvert opp med å betjene kundene i butikken.
Artikkelen fortsetter under bildet.
– En spennende bransje
Etter hvert kom også muligheten til å overta driften av Playworld på Sørlandssenteret. Playworld solgte slush og hun fikk god kontakt med leverandøren. Der ble hun utfordret til å begynne som selger av slush og godteri. Det hele endte med at hun drev butikken og overtok også senere driften av Candy Dreams på Sørlandssenteret.
– Godteriebransjen er en spennende bransje. Det skjer noe hele tiden. Vi lever mye på sosiale medier. Det er der trendene skapes og utvikles. Så må vi være flinke til å følge med. Det er mye som skjerr i bransjen, og mye endres hele tiden. Barn og unge er svært merkevarebevisste, fremholder hun.
Artikkelen fortsetter under bildet.
Godteri som få andre har
Tina Natvig Scerri kan se tilbake på en sterk utvikling i salget. Mye av årsaken er å finne i at Candy Dreams satser på å ha godteri som ingen eller få andre har.
– Hvis en dagligvarekjede tar inn et produkt, så velger vi å slutte med å ta inn produktet. Vi skal ha det spesielle, og det barn og unge vil ha, samt produkter som voksne kan kjenne igjen fra sin egen barne- og ungdomstid. Vi skal også ha konfektesker og andre gaveartikler, og det som til enhver tid er hottest, sier hun.
Det innebærer mye amerikanske varer, en del svenske, og også varer fra andre land, blant annet Mexico.